Nu dorm de vineri spre sambata .. De fapt atzipesc foarte putzin si imi dedic mare parte din timp siteului.
Sambata dimineatza la 5.15 ies din casa. La gara e simplu, scriu pe o foaie numarul trenului si ora de plecare, casiera intelege scrisul mai repede ca limbile straine.
Raspund cu NE la toate intrebarile. Asta e misto aici ca trebuie sa gandesti ce pana mea vrea ala sa te intrebe.. in situatia data era clar .. reducere, bilet la fumatori.
In tren primul lucru care il fac este sa adorm. Era 6, era cald, scot de pe mine hanoracul meu cu Ramms+ein si il pun peste rucsac apoi bag capul in el si hai noroc ..
Nu ma prea interesa ce se intampla, nu aveam la mine aparatul de fotografiat tocmai pentru a avea un somn fara griji.. No goods, no worries!
Ma trezec pe la 8.30 .. afara era deja lumina si peisajele defilau in fatza trenului. Am trait acel sentiment placut pe care il simteam si cand mergeam la munte dupa o noapte de nedormit, am simtit cum se incarca bateriile.
Surse de energie erau destule, la 30 minute se schimba totul. Peisajele care se schimbau dupa fiecare deal ma impiedicau sa misc capul de pe fereastra.
Iar aici trenurile nu put. Nu ai senzatia ca ai luat cu tine tot jegul cand te ridici de pe scaun. Nu ai nevoie de o baie cand cobori din tren.
Vad dealuri, unele erau cu soare, altele in ceatza, totul se schimba..
In unul din oraselele prin care am trecut trenul isi inchide usile automate dupa ce scoate un mic tziuit. Atunci apare o tipa pe peron si urla odata scurt ceva in ceha apoi incepe sa dea din maini. Avea parul alb .. nu te asteptai sa aiba plamanii lui Heidi si nici vocea ei. Eu ma cracanasem de ras. Trenul plecase aproape dar totusi usa se deschide, trenul stationeaza si tipa urca. Eu eram cu un mare zambet pe fatza si tipa zambeste si ea fericita.
In alt orasel vad un poligonul auto, o kestie plina de semne. CU alei si tot ce trebuie. Intersectii, portiuni cu sens unic, tot manualul de circulatie in 3 km de traseu.
Ajung in Ostrava sa imi iau un FJS V2030 pentru ca nu mai tzinea vrajala cu vechiul meu Toshiba care dadea semne de moarte si ma consuma nervos de fiecare data ca nu isi gasea hardul iar toate informatiile mele erau pe hard.
Putzuri de mina se vedeau peste tot.. Ostrava e un oras minier - gasesc in gara o felicitare cu poza unui motor din 1920, pe el scrie: "linke-hofmann werke-breslau", caracteristici tehnice: trage cablul cu o viteza de 6 metri pe secunda, are o putere de 1800hp.