ODA UNUI BMW.
Am avut ocazia sa conduc un BMW. Am lasat odata masina in parcare la rental si parcarea era PLINA de BMW-uri, plina ochi sa innebunesc, parca se rasturnase un tir cu BMW-uri in parcarea de la Sixt.
Si ma duc tzinandu-mi rasuflarea la Sixt si acolo expirand si inspirand lung zic ... "vreau si eu un BMW pentru data viitoare".
Tipa de la ghiseu era o tipa pentru care acesta era un summer job, asa ca nu a parut foarte interesata de dorintza mea, nu ii parea arzatoare, si a zis .. iti pot da un seria 1.
Devin brusc foarte serios si zic .. in ultimii doi ani jumate am 500 zile de rental la Dvs, nu stiu cati clienti se pot lauda cu asta, iar BMW pe care vreau sa il inchiriez data viitoare incepe cu 3, trei urmat de inca 2 cifre, prima dintre cele doua cifre dupa 3 sa fie 2 si ultima nu ma intereseaza.
Tipa se uita la mine, se uita putzin in calculator, vede ca nu am exagerat chiar deloc cu cele 500 zile rental si zice, o sa va rezerv. Eu plusez, neaparat un 3 ca altfel uite cate chioscuri de inchiriere sunt pe coridorul asta. Si ii zic, nu il iau de pomana, il platesc.
Asa ca ma intorc in Finlanda si imi dau astia un BMW nou noutz, cred ca eram a doua persoana care il inchiria, avea 500 km la bord.
Cutie automata, am crezut ca o sa ma acomodez cu greu, dar a fost o placere, cutie automata, tempomat, viatza frate.
Tipa imi da o foaie si mi zice .. sa nu mergi cu el la raliu. Zic, nu o sa concurez cu el la raliu, dar e clar ca ajung in zona raliului. Se pierde sensul in traducere, aia e.
Imi dau seama FOARTE tarziu ce a vrut aia sa zica, aia chiar vroia sa zica ca sa nu merg cu ea la raliu, adica sa nu ma duc cu ea in zona in care se tine raliul, ca e sange.
M-am gandit la asta cand ma intorceam de la primul stage si vedeam cate unul care statea langa masina lui lovita fie de o alta masina fie chiar de o masina de raliu care mai secera in graba spre start cate ceva pe drum.
Si mergeam eu strangand din buci spre BMW cand il vad de departe, pe culoarea lui ALBA de zici ca il dadusera aia cu clor in loc de vopsea era un strat GROS de praf, si avea acum BMW-ul culoare ca lutul de mi-a pierit tot cheful.
Bineinteles ca dupa ce m-am dat putzin la el tot praful a zburat. Masina zbura pe drum, praful zbura in aer. Restul Raliului am parcat in parcari oficiale si nu am mai avut emotii.
Si e tzinuta asta a masinii, cand o dezarmezi, masina aprinde singura acei eagle-eye, gen sunt calda si te astept, apoi cand bagi cheia in contact se aprinde tot bordul si apesi pe buton si hop a pornit.
Din cauza BMW-ului era sa raman de doua ori fara carnet in decurs de o saptamana, perfomantza greu de egalat cu alte masini. Practic in 3 ani de condus, a fost singura saptamana palpitanta.
De fapt BMW-ul asta, dintre toate masinile noi pe care le-am condus, a fost o masina care m-a dat pe spate, m-a facut sa zic, da frate, ce stiam eu, tot ce stiam eu era adevarat.
Masina motor diesel, consuma 5 la drum lung, 20 restul timpului, media mea a fost de 7.5 si i-am dat sa sara.
Schimbatul vitezelor se petrecea foarte amuzant, pedala de acceleratie avea practic 3 pozitii.
a) vreau sa merg - pedala era putzin apasata - masina schimba la 2000 rpm si statea in 1600rpm restul timpului
b) ma cam grabesc - pedala era apasata spre mijloc - masina schimba la 3000 rpm si nu cobora sub 2000 rpm
c) vreau sa fiu primul - pedala era apasata la fund si se auzea si un clac cand ajungea la podea - masina schimba la 4000rpm si nu cobora sub 3500.
Avariile, mergeam odata pe un drum si vad o masina foarte ok, zic .. ii fac o poza, vai ce frumos, o poza... dau semnal stanga, o depaseasc ca sa pot face poza din fatza si talpa, dispar.
Consider ca am luat avans suficient, vad pe dreapta un loc de oprit (o statie de autobuz) si cum aveam o viteza destul de mare franez violent, nu se aprind ledurile pe bord ca intr-un pom de craciun, dar masina opreste foarte repede si o trag pe dreapta, FAZA geniala care m-a dat pe spate e ca in timp ce imi cautam aparatul observ ca avariile au fost aprinse automat.
Depasirea pe tempomat. Diferentza intre BMW si restul masinilor cu tempomat (trebuie sa incerc si un mertz ca sa fiu sigur ca e unica treaba) este ca daca ai tempomatul pus la 140 de exemplu (repet, consum 5l/100km) si mergi linistit pe banda ta, si la un moment dat, vrei sa treci pe langa cel din fatza cat sa nu vada ce a trecut pe langa el (is it a bird, is it a plane), apesi pe pedala de acceleratie pana la fund. Dupa ce ridici piciorul de pe acceleratie masina incepe sa franeze usor si se opreste la viteza setata in tempomat, facand astfel toata treaba asta cu depasirile pe autostrada o kestie mai usoara decat clipitul.
Masina in rest, poti pentru toata lumea din masina sa iti setezi ce temperatura de aer vrei tu, are un scaun care te tzine in bratze, dar are o forma nu poti sa adormi la volan, portbagajul este GENIAL.
Da, bine ca mi-am adus aminte, PORTBAGAJUL este GENIAL! Este o demonstratie a faptului ca astia chiar au gandit masina. Eu aveam un hatchback (adica fostul break) si practic cand deschizi portbagajul la toate hatchbackurile din lume, dai de un cacat de copertina al carui maner se va si rupe inevitabil si aia e. Eh, la BMW astia au facut un sistem prin care in momentul in care deschizi portbagajul aceasta copertina GLISEAZA si se ridica in sus practic se ridica cum si-ar ridica o fata fusta cat sa ajungi la tot ce ai in portbagaj, iar cand inchizi, se lasa la loc si aia e.

the cow circle

un pishat pe gheatza. in drumul spre nordkapp.

failure is not an option

fuck nick! pick me!

tunelurile spre nordkapp

politzistul transpirat, de la raliu, ala cu apa...
sunt foarte fericit ca am terminat de aranjat si sortat pozele facute in ultimii ani, trebuie acum sa le pun pe site.
aaaaaa.....