Monday, April 16. 2007
Un tip se duce sa-si cumpere un papagal de la un magazin.
Intra el,se uita si vede un papagal frumos care avea legat de fiecare picior cate o sforicica.
Mirat il intreaba pe vanzator de ce are papagalul sforile legate de picioare,la care acesta raspunde:
"Daca trageti de sfoara de la piciorul drept, papagalul vorbeste in engleza,daca trageti de sfoara de la stangul,vorbeste in franceza."
"Vai ce frumos",spuse omul nostru,"si daca-l trag de amandoua odata ce se intampla?"
"O sa cad in cur, boule" raspunse papagalul.
vopsirea se face in 25 ore; ore care se vor intinde pe parcursul a 3 saptamani si la sfarsit vor si casca.
how anal can they get ?
dar vestea buna e ca eu oricum o sa fiu plecat o saptamana din ele asa ca m-ar fi incurcat daca se termina mai repede.
Friday, April 13. 2007
sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5602&art=13598&cHash=04f2fd194f
Alta varianta, tot „finala“, a proiectului de Cod fiscal a aparut pe 4 iunie, ea introducind o noua taxa pe masini.
Prin proiectul privind modificarea Codului fiscal, procentul platit la valoarea CIP (fara taxe) a unui autoturism, adica acciza perceputa pina la 1 ianuarie 2007 de stat, va fi eliminat.
In schimb, se aplica o taxa speciala pentru prima inmatriculare a autovehiculului in Romania, atit din provenienta autohtona, cit si din import, si este platita de agentii economici producatori sau importatori si de catre persoanele fizice care cumpara autoturisme.
In capitolul al treilea al proiectului, articolul 214, se precizeaza ca intra sub incidenta taxei speciale autoturismele si autovehiculele, inclusiv cele comerciale, cu masa totala autorizata de pina la 3,5 tone. Taxa speciala variaza in functie de normele Euro pe care le indeplineste autoturismul si de cilindree. Pentru masinile rulate, se ia in considerare si virsta autoturismului .
Taxa pe Logan, cit la Mercedes
De exemplu, pina in prezent, pentru un Logan de 1,5 litri dCi, cu motor diesel de 65 de cai-putere, se aplica pentru masina noua o acciza de 1% din pretul initial. Pretul de pornire pentru varianta diesel Logan este de 7.390 de euro, iar nivelul accizei ajunge la 73,9 euro. In cazul taxei speciale, situatia se schimba dramatic, valoarea taxei speciale atingind 230 de euro. Acest nivel de taxare se va mentine si pentru modelul din import Renault Clio, care beneficiaza de exact acelasi motor care indeplineste normele Euro 3. Clio a fost cel mai bine vindut model din import in 2005 in Romania.
Potrivit expertului in taxe al firmei de avocatura Salans, Gabriel Biris, in noile conditii se va plati mai mult pentru un Logan decit pentru un Golf. „Pentru Dacia Logan taxa speciala este mult mai mare decit acciza practicata pina acum. Prin comparatie, pentru un Golf de aceeasi cilindree se va plati 108 euro, doar pentru ca acesta are standard Euro 4. E mai bine chiar decit cu acciza actuala, care valoreaza 150 de euro, pentru acelasi Golf“, ne-a spus Biris.
Avantajul luxului
Reprezentantul Salans a adaugat ca noua formula de taxare avantajeaza, paradoxal, masinile mai scumpe. „Aceasta taxa inlocuieste practic acciza. Ea era procent din pretul masinii. Acum taxa se calculeaza in functie de cilindree si de gradul de poluare. Aceasta formula avantajeaza masinile care polueaza foarte putin si pe cele cu optiuni fata de cele cu dotari standard“, a explicat Biris. Practic, se ajunge in situatia in care taxa speciala aplicata pentru achizitionarea celui mai mic motor de la Mercedes C-Klasse, de 18 litri, care indeplineste standardele Euro 4, sa ajunga la 282,9 euro, in conditiile in care pretul CIP al acestui autoturism incepe de la un minimum de 25.615 euro.
Protectionism fata de rablele din import
„Este o masura de protectionism pentru ca s-a fluturat mult prea mult ideea ca o data cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana va fi posibil sa importi orice autoturism. Cred insa ca gusturile cumparatorului roman s-au mai cizelat in cei 16 ani si lumea incepe sa cheltuiasca banii pe lucruri serioase si nu asa cum s-au speriat toti pe masini de 200-300 de euro“, spune Edwin Keletin, redactor-sef al revistei „ProMotor“.
Taxa speciala ar putea ajunge la 2.750 de euro pentru un autoturism de 1,8 litri, non-Euro, fabricat in 1995.
Calculul taxei speciale
Fiecare centimetru cub (A) se inmulteste cu valoarea exprimata in euro sau eurocenti (B) din coloana a treia a primului tabel. Aceasta valoare se inmulteste la rindul ei cu coeficientul de corelare (C) al taxei prevazut in a doua coloana din al doilea tabel. Coeficientul de reducere (D) a taxei in functie de virsta autovehiculului se regaseste in a doua coloana din tabelul al doilea. Dupa scaderea a 100 de unitati din valoarea coeficientului de reducere si impartirea la 100, inmultiti acest rezultat cu primii trei factori si veti obtine valoarea finala a taxei speciale.
Taxa speciala = A x B x C x (100 - D)/100
Thursday, April 12. 2007
Lasa-te de fumat.
Stii ca fumatul este daunator pentru sanatate; ce nu stii e ca fumatul te poate face sa arati si sa te simti cu citiva ani mai in virsta. Fumatorii inhaleaza incontinuu in jur de 50 de substante chimice agresive pentru organism. Nu dispera, beneficiile pentru sanatate incep la doar 20 de minute dupa ce ai stins ultima tigara. La o luna dupa momentul renuntarii la fumat, te vei simti deja cu un an mai tanar.
Zilnic, mergi pe jos cel putin 20 de minute.
In timp ce iti duci copiii la scoala, iti faci cumparaturile, parcurgi drumul spre serviciu sau casa. Mersul pe jos este un exercitiu foarte bun si, daca il practici zilnic, la scurt timp vei ajunge sa mai scapi de doi ani. Creste durata activitatilor zilnice la 110 minute (curatenie, spalat masina, gradinarit, alergat cu copiii in parc etc.) si vei fi cu sase ani mai tanar.
Verifica-ti colesterolul.
Medicul de familie te poate informa asupra factorilor de risc (daca ai avut in familie persoane cu afectiuni cardiace) si sa-ti spuna daca ai valori mari ale colesterolului.
Verifica-ti tensiunea arteriala.
Simpla mentinere a tensiunii arteriale in limita valorilor normale poate sa iti prelungeasca viata cu circa10-15 ani. In general, hipertensiunea arteriala poate aparea fara simptome evidente, dar cu niste consecinte devastatoare, care pot duce pina la infarct sau atac cerebral.
Bea un pahar cu vin pe zi.
Consumul moderat de alcool (zilnic, un pahar cu vin pentru femei, doua pentru barbati) este bun pentru inima si poate sa te intinereasca cu doi ani fata de cei care nu beau deloc. Vinul rosu, mai ales, este bogat in antioxidanti. Consumul ridicat de alcool (in special bauturile tari) duce la un deficit mare de vitamine, distruge ficatul si sporeste riscul de cancer.
Relaxeaza-te!
Organismul tau reactioneaza la stresul schimbarii serviciului, de exemplu, intr-un mod asemanator celui in care te confrunti cu un pericol, substantele chimice eliberate iti pot afecta sistemul imunitar si pot duce la imbolnaviri grave. Asadar, asigura-te ca ai suficient timp pentru relaxare, lectiile de yoga ar fi cele mai bune, dar si o baie cu spuma, timp de o jumatate de ora, te ajuta.
Fa sex de trei ori pe saptamina.
Medicii spun ca sexul este un exercitiu aerobic excelent, care tonifica musculatura si chiar iti poate echilibra sistemul imunitar. In functie de frecventa si calitatea partidelor de sex, aceasta activitate te poate intineri cu doi pana la opt ani! Nu sint incluse in aceasta categorie relatiile intamplatoare si neprotejate, care pot avea un efect contrar.
Ia-ti un ciine!
Te poate ajuta sa ramii mai tinar cu un an. Studiile arata ca persoanele care se bucura de compania unui animal de casa, indiferent ca e ciine, pisica, hamster, papagal sau pestisori, au o rata mai mare de recuperare dupa boala, in special daca este vorba de un atac de inima. Cercetatorii sustin ca prezenta unui animal de casa aduce nu doar confort psihic, ci are si efecte benefice asupra sanatatii in general: reduce colesterolul, durerile de cap si alunga depresia. In orice caz, cele mai importante beneficii le ai de pe urma unui ciine: iti ofera companie si te obliga sa faci miscare zilnic, fie ss numai sa-l scoti in parc o jumatate de ora.
Maninca grasimi bune.
Grasimile bune sint vitale pentru mentinerea sanatatii, ducind la cresterea colesterolului bun. Daca reusesti sa maninci saptaminal cel putin doua-trei portii de peste oceanic (ton, macrou, sardele, somon), bogat in grasimi benefice Omega-3, poti sa arati cu trei ani mai tinar. Pentru rezultate mai bune, include in meniul tau avocado, ulei de masline si seminte de in. Incearca sa eviti consumul de grasimi saturate sau hidrogenate, cum sint cele din alimentele prelucrate si superprelucrate, care determina cresterea colesterolului rau.
Ia intotdeauna micul dejun.
Reducerea consumului de calorii sarind peste micul dejun nu este cea mai buna metoda de a-ti mentine silueta. Dimpotriva! Lipsa mesei de dimineata duce la incetinirea metabolismului, intrucat organismul tau este nevoit sa treaca pe „regim de urgenta" timp indelungat, pana la urmatoarea masa. Studiile arata ca persoanele care iau masa la intervale regulate sint mai sanatoase.
Maninca zilnic cel putin trei portii de alimente bogate in vitamina C.
Vitamina C este unul dintre cei mai importanti aliati in lupta contra procesului de imbatrinire. Maninca zilnic fructe (portocale, grepfrut, kiwi) si legume proaspete (broccoli) ca sa te simti cu cinci ani mai tanar. Rosiile, bogate in licopen, iti fortifica sistemul imunitar si incetinesc imbatrinirea arterelor.
Wednesday, April 11. 2007
o noua dimensiune: "evitarea". motto: "nu ezita, evita"
nu ai kef de ceva, te simti presat, pare ca nu iese, nu ai cu cine, nu ai cu ce ? EVITA.
in ianuarie am purces la o achizitie numita un mini check mate. faza tare, numele de check mate este unul din cele folosite si de BMW pentru branduirea miniurilor cu consum maxim facute de ei. masina am achizitionat-o fix pentru piese, am ales o masina care sa aiba toate ornamentele originale, un motor identic cu cel pe care il aveam pe miniul pe care il aveam;
masina luata din nemtia ca orice lucru bun, adusa in romania cu o firma de transport (google: zoli car - au pretzuri 1/2 din cel mai bun pret de pe piatza).
ajunge masina in romania pe o platforma langa bucuresti; soferul, un tip super calm pe nume Csaba, ma lasa sa ma sui in masina, sa ma uit la ea, apoi ne plaseaza intr-un garaj unde miniul incepe sa astepte.
Csaba imi povesteste cum a fost el sa ridice miniul si pe strada pe care l-am trimis (fara numar) a vazut el un dealer de miniuri noi si a mers el la aia si le-a zis ca are sa ridice un mini, aia foarte amabili i-au cerut foaia de comanda sa vada si ei despre ce e vorba si cand au vazut numele firmei la care trebuia sa ajunga; nemtzii s-au uitat la ei cu bunavointza si zambind i-au aratat un atelier a carui curte era plina de masini vechi, pe cealalta parte a strazii.
cat de scurte au fost orele de la achizitie pana a venit el in tzara pe atat de lungi au inceput sa devina orele dupa aparitia lui.
ca de obicei, mici impedimente gen o lipsa de chef (self inflicted) a celui care se oferise sa faca lucrarea, lipsa de informatii, un oarecare sictir fatza de birocratie si autoritati. au transformat unirea a doua masini in refacerea celei care era in stare mai buna. ole.
cea care era in stare mai buna = aia neagra :D, cea galbena a fost in mod triunfator abandonata unei alte persoane care nu evita.
micul check mate cand m-am suit in el prima data m-am speriat, pentru ca in toate locurile in care se poate pune ceva bine in acea masina erau pline de ace de siringa, toate sigilate frumos, la marea arta. stiam de pe talon ca masina fusese fix a unei tipe care pana sa gasesc si un biletzel in masina am zis ca a fost mare heroinoasa la viatza ei si imi era asa mila de masinutza high. biletul pe care l-am gasit in torpedo pierdut printre carti tehnice in care erau minutios "documentate" toate modificarile pe care circuitul electric al masinii le-a suferit la montarea casetofonului si a unui temporizator pentru stergatoare, la catzi kilometri a fost schimbat uleiul, placutzele de frana, ce recomandari a mai primit de la mecanicii de la Rover, etc. BILETUL continea o lista de ore si de nume, deci daca nu era dealer era asistenta si facea injectzii la domiciliu.
a doua faza a fost alegerea unui alt tip care sa se ocupe de check mate si printr-o recomandare a unui prieten am ajuns la un tip cu numele St*n I*n, nume care nu poti sa il pronunti decat intreg, ca sa nu dai cu bata in balta. hazliul situatiei nu poate fi intrecut decat de faptul ca varul lui se numeste M@rian V*sile.
cand l-am vazut pe nea Ion (botezat acum de mine pentru blog) prima oara am zis ca nu se poate, un tip foarte rece la vreo 50 ani, mic de statura, cu o palma mare.
am mers la masina sa o vada, ca na .. nu poti sa iei o masina la reparat fara sa o vezi inainte; si pe centura te uiti putin, mai astepti o intersectie, daca nu te trece prea tare nevoia.
tocmai in ziua in care am vizitat miniul nea Ion a ramas fara calculator din diferite motive, principalul fiind ca a facut o fata a carei culoare la par, era in mod natural blond(a). si dupa reinstalare windowsul nu merge ca nou, asa ca aproape ca vroia sa imi amane vizitarea miniului ca sa mearga sa isi repare calculatorul la niste mesteri; era sa turbez cand am auzit asta asa ca i-am zis ca dupa ce vede miniul o sa ma duc eu sa ii fac calculatorul.
nemtzii finutzi, masina avea una din usi plina de rugina, iar atunci cand am luat masina am primit-o si cu acea bucata de tabla frumos impaturita pe bancheta din spate, gata de montat.
tipul o masoara, se uita la ea si zice .. "o iau; adu-o la aterlier. "
in drum spre calculatorul lui nea Ion acesta incepe si imi povesteste despre masini mai rare la care a lucrat el in timp, m-am simtit flatat ca nu sunt singurul nebun care considera miniul o dacie mai performanta.
windows nimic mai simplu.
dupa care peste cateva zile mers cu masina la atelier, nu avea baterie ca am ascultat radio cu motorul oprit, in rest totul ok.
la vreo saptamana dupa ce am lasat masina la aterlier am sunat sa vad ce se mai intampla, mi-a zis ca sa vin sa demontez saptamana viitoare interiorul masinii cu el si dupa aia sa ii faca tabla. zis si facut, peste o saptamana sun foarte mandru ca o sa pot in sfarsit folosi manualul tehnic al masinii pentru a demonta ce e de demonat; mai ales ca nea Ion cand a vazut cele 500 pagini de documentatie in care iti explica cum sa desfaci si refaci tot ce este pe acea masina s-a aratat foarte nepasator.
intr-o miercuri dimineatza dupa ce am lucrat toata noaptea ca sa am ziua aproape libera, cu planul facut, ma intalnesc cu nea Ion, si ne suim in masina lui, pe al carei motor diesel il porneste tacticos apoi fara sa apese vreo pedala sau sa mimeze vreun gest incepe si il asculta in liniste cum se incalzeste. peste vreo 5 minute incepe si imi spune "era mai multa rugina pe masina decat am vazut noi", eu nu prea am ce sa ii raspund; peste inca putin adauga "ah, bateria ... era descarcata, am pus-o la generator si s-a incarcat", dupa inca putin .. "si, masina, e sprintena ..", iarasi liniste intrerupta de un "toate suruburile sunt cu jumate de masura mai mult decat normalul" la un moment dat il intreb mai mult din gresala "atzi demontat-o" la care el "pai cum nu? e gata de vopsit, am termnat toata tinichigeria". si apoi plecam spre atelier.
pe drum imi spune ca ar vrea sa taie garniturile de la parbrize ca sa poata lucra si in zona aceea, dar ca nu a gasit in romania decat un parbriz de fatza si respectiv o garnitura tot pentru fatza. eu cand aud asta il sun pe zorzo in anglia. era ora romaniei vreo 7:30 dar stiam ca zorzo se trezeste dimineatza devreme ca pleaca cu noaptea in cap la servici; imi raspunde, il salut si ma intreaba "ai patit ceva?" si eu ii zic .. "da, vreau sa imi comanzi si mie niste chedere pentru parbriz si geamurile din spate". zorzo ma intreaba "stii cat e ceasul?" zic .. cum sa nu, am client in time-zone-tau, stiu perfect .. e 5:30 si tu mi-ai spus ca te trezesti la 5 in fiecare dimineatza; zorzo vede ca nu are cu cine sa se inteleaga asa ca imi spune ca face comanda si ca imi da email de confirmare mai tarziu.
la masina, fac pozele pe care le-am postat pe blog, ma uit, nea Ion era mandru de lucrarea lui, imi explica ce a facut, cum unele lucruri nu erau prinse in surub ci erau prinse in nituri, etc.
vine si persoana care se ocupa de vopsitorie, ole.
acum tot ce mai imi trebuie e putzina rabdare sa treaca 6 luni de la aderare sau sa cada guvernul.
iar ca sa nu ma plictisesc prea tare, o sa urmeze remontarea la care sper sa nu fiu lasat iarasi pe tuscha.
|